В липні 2025 року частка автомобілів, виготовлених у Китаї на українському ринку сягнула 27%. Це - рекордний показник за всі часи спостережень, - констатують в . Причому авто з Китаю дуже різко набирають вплив. Для порівняння, ще у січні вони займали лише 16% українського ринку, а зараз вже 27%! Такого стрімкого зростання не демонстрував раніше ніхто.
Слід зазначити, що автомобілі з Китаю - це не тільки різноманітні місцеві бренди BYD, Zeekr, Xiomi та інші, а й Mercedes-Benz, Audi, Volvo і інші, які виготовляються на підприємствах цих автовиробників у Китаї.
Останнім часом кількість постачань автомобілів відомих брендів так званими "сірими" дилерами з Китаю, користуючись пільгами на електромобілі теж стрімко зросла. В проаналізували склад моделей, які пропонуються на українському ринку через мережі офіційних і неофіційних автосалонів і встановили частку так званих авто китайського походження. Найбільше серед брендових авто до Україні везуть електричних Audi.
Так, за данними , у липні 37% всіх нових Audi на українському ринку потрапили до нас з китайського ринку, користуючись пільгами на електромобілі.
Причому, ще на початку 2025 року кількість "китайських" Audi була 29%. Тобто частка "сірих" автомобілів стрімко зростає.
У Mercedes-Benz ситуація теж важка. У липні 2025 року вже 11,5% реалізованих в Україні Mercedes-Benz було виготовлено у Китаї. Причому, ще у січні 2025 року цей показник був майже 6%. Отже, за півроку "сірі" дилери додали у 2 рази.
Краще захищає свою репутацію BMW, але й у них вже 7% авто на українського ринку прибуло з Китаю. На початку року цей показник був лише 0,6%. Тобто "сірі" трейдери теж стрімко намагаються заполонити ринок "китайськими" "електричками" BMW.
Якщо ж проаналізувати всі електромобілі, які було реалізовано на українському ринку за 7 місяців, то 91,7% їх вже було виготовлено у Китаї. Але цифра за липень 2025 року ще більш шокуюча - 95,4% вс іх електрокарів мали позначку Made in China.
Як бачимо, європейські автовиробники з тріском програють боротьбу на електромобільному ринку в Україні. В нас тут повне домінування китайського автопрому, який Україна чомусь підтримує пільгами. Було б зрозуміло, якби Украна, стимулювала ввезення європейських чи американських електричних авто. Це було б зрозуміло і логічно.
Але чому ми надаємо шаленні пільги імпорту китайських авто, під виглядом "боротьбу за екологію" і різноманітні "зелені тренди", - зовсім незрозуміло. Але по факту, у липні українськими пільгами скористалися, щоб продати 95,4% нових електричних авто. вироблених у Китаї.