Як повідомляє , після періоду кількарічних зростань продажів нових автомобілів сегменту Premium, в поточному році спостерігається стагнація з негативним трендом за підсумками 10 місяців. Зокрема, в цьому році продажі преміальних автомобілів знизились на 4% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Нагадаємо, що сегмент преміальних автомобілів стрімко зростав останні роки. Наприклад, в 2023 році він склав 20,4% авторинку, демонструючи зростання +90% з 2022 роком (в 2022 р. преміум займав 17,5% ринку).
В 2025 році цей тренд був змінений. Хоча ще на початку року зростання продовжувалось і навіть в січні складало +31,8%, в другій половині року цей тренд повністю змінився. В серпні був антирекорд – майже -30% зменшення продажів. При цьому доля преміальних автомобілів на українському авторинку зупинився на позначці 14-15% ринку.
Основні преміальні бренди також демонструють негативну динаміку. Наприклад, лідер сегменту преміум BMW недорахувався 22,8% від минулорічних продажів, Lexus - -17.6%, Mercedes-Benz - -16%, а Jaguar з його новим позиціонуванням обвалився на більш ніж 80%.
Основна причина зменшення популярності Premium-автівок – зміна пріоритетів серед покупців нових автомобілів, які все частіше обирають китайські електрокари (принаймні, поки діють податкові пільги до кінця 2025 року). Зазначимо, що на долю китайських електрокарів, які в більшості не відносяться до сегменту Premium, вже приходиться біля 30% всіх продажів на новому авторинку.